HUMAS PEMERINTAH 4.0
DOI:
https://doi.org/10.30999/medinus.v16i1.630Abstract
References
Brown, Rob (2009) Public Relations and the Social Web: Using Social Media and Web 2.0 in Communications Philadelphia PA: Kogan Page Limited
Browning, Nicholas (2010) Beyond Excellence Theory: A Critical Examination of the Grunigian Model. Tesis. Athens, Georgia: University of Georgia
Das, K. et.al. (2016) Unlocking Indonesia’s Digital Opportunity Jakarta: McKinsey Indonesia Office Instruksi Presiden No. 9/2015 tentang Pengelolaan Komunikasi Publik
Joo, Tang Miang dan Teng, Chan Eang (2016) “The Use of Social Media in PR: A Change of Trend” dalam International Journal of Humanities and Social Science Vol. 10/No. 4. Hlm. 1270 – 1288
Laksamana, Agung (2018) “Humas Indonesia Menuju Industri 4.0” dalam Warta Ekonomi.co.id Kamis, 24 Mei 2018 13:06 WIB
Meranti dan Irwansyah (2018) “Kajian Humas Digital: Transformasi dan Kontribusi Industri 4.0 Pada Stratejik Kehumasan” dalam Jurnal Teknologi Informasi dan Komunikasi Vol.7 No. 1, Juni 2018 hlm. 27 - 36
Peraturan Menteri Negara Pendayagunaan Aparatur Negara dan Reformasi Birokrasi RI No. 28/2011 tentang Pedoman Umum Komunikasi Organisasi di Lingkungan Instansi Pemerinrah
Peraturan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara dan Reformasi Birokrasi No. 83/ 2012 tentang Pedoman Pemanfaatan Media Sosial Instansi Pemerintah
Perry, David K. (2002) Theory and Research in Mass Communication Contexts and Consequences 2nd Ed. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc
Silalahi, Rut Rismanta, Bestari, Puri dan Saputra, Windhi Tia (2017) “Karakteristik Strategi Crowdsourcing Untuk Membatasi Penyebaran Hoaks Di Indonesia Studi Kasus: Masyarakat Anti Fitnah Indonesia” dalam MetaCommunication; Journal Of Communication Studies Vol 2 No 2 September 2017
Ströh, U. (2007) “The Conundrum of Public Relations Versus Marketing: Clarifying the Differences in Terms of Relationship Management” dalam PRism 5(1)
Verma, M. (2015) “Public Relations: Scope and Challenges in Digital Era” dalam Media Watch 6 (1) hlm. 148 – 152
Wright, Donald K. dan Hinson, Michelle Drifka (2017) “Tracking How Social and Other Digital Media are Being Used in Public Relations Practice: A Twelve-Year Study” dalam Public Relations Journal Vol. 11, Issue 1 (Juni 2017)